Jdi na obsah Jdi na menu
 


Způsoby dýchání


 

Při meditaci nebo jogínském cvičení je velmi důležitý dech. Taktéž pro správné držení těla, celkové okysličení organismu i dokonalou rovnováhu v těle. Spousta lidí správné dýchání podceňuje a poté trpí rozličnými neduhy a přitom je to tak jednoduché :o)). Zde nastíním způsob, jak co nejlépe naše tělo "rozdýchat".
Velmi důležitý je nádech, který dělíme na nádech bránicí, kdy se nadechujeme břichem a dále nádech hrudníkem, kdy naplno roztahujeme hrudní koš a s ním spojené žeberní svaly.


Dýchání bránicí:
nejlepší je si lehnout na záda, nohy pokrčit v kolenou a chodidla spočívají na podložce. Jednu ruku položte na břicho a druhou na hrudní koš. zaměřte se na způsob nádechu, nejprve břicho a pak hrudník. Když toto zvládnete, svou pozornost obraťte na klidnou hruď a nádech veďte do břicha, které při výdechu zvolna klesá.

Dýchání do hrudníku:
Opět si lehněte na záda, kolena pokrčená, chodidla na zemi a ruce, jedna na břiše a druhá na prsou. Hluboce se nadechněte a hrudní koš nechte rozpínat do všech stran. Sledujte svůj dech a doveďte ho co nejvýše, až ke klíčním kostem. Břicho by mělo být prakticky nehybné a při výdechu je tělo klidné.
 
Může se to zdát náročné, ale vše je jen o tréninku. Zkuste sami a uvidíte :o))....

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář